Радиото е мощна платформа за рекламодателите, която продължава да има своите уникални предимства пред останалите канали. Представете си реклама на билборд, на която има снимка на бургер и картофки, но освен това няма нищо друго. Сега си представете друг билборд, но този път картофите са в ярко червена кутия с отпечатани златни арки отпред. Веднага започвате да свързвате това, което виждате, с известна марка за бързо хранене. Без тези визуални подкани обаче рекламата може да бъде за всяка марка.
Сега си представете радиореклама, чувате звука на нарязани марули и бургер, който цвърчи на скарата. За пореден път си представете алтернативна реклама - този път тя съдържа фразата „I`m lovin` it“ и моментално разпознаваем звуков джингъл*.
Използването на цвят, лого, слогън, звуков сигнал – всичко това са примери за активи на марката, определени от Байрон Шарп и Джени Романюк от Ehrenberg-Bass Institute като „не-маркови елементи, които задействат марката в паметта на купувачите". По същия начин, по който потребителят би се затруднил да свърже незабавно рекламата на билборда с McDonalds без логото и цвета, ще се затрудни и с радиорекламата без отличителна мелодия или фраза.
Маркетолозите често пренебрегват необходимостта от разработване на аудио брандиране. Неотдавнашно проучване на IPSOS The Power of You подчерта, че макар активите на аудио марката да са 3 пъти по-ефективни от активите на визуалната марка, само 8% от рекламите ги използват (срещу 92% за активите на визуалната марка). Аудио брандирането е наистина ефективно.
Според изследване на Radiocentre, eфективни са последователните реклами. Систематично аудио активите на една марка могат да бъдат използвани в редица форми като спотове (ТВ и радио), звук към pre-roll реклами в дигитална и радио среда, подкасти и по време на събития и др. По този начин брандовете могат да подобрят цялостната ефективност на своите маркетингови комуникации по отношение на разпознаване и възприятия.
* Кратък звук, мелодия или сигнал, които се използват за реклама в радиоефира.