10:30 | 14:45
На живо

Приятно разсеяни с Деси
7

Силата на радиото

Няколко прочувания, които ще ви убедят в значимостта на радиоефира

Публикувано на 10 Ноември 2021
Автор: Александра Гълъбова
Силата на радиото

В средата на ноември bTV Radio Group представи обобщени данни от последните проучвания на редица утвърдени агенции в сферата на пипълметрията и комуникационните услуги, които за пореден път затвърждават силата на радиото. Според проучване на „Маркет линкс“, само с петте радиа от портфолиото си – N-JOY, bTV Radio, Jazz FM, Classic FM и Z-Rock, bTV Radio Group достига до близо 45% от радиослушателите на възраст 18-54 ч. в национален ефир. Това постижение извежда радиогрупата сред най-успешните играчи на пазара, в среда, в която само в София излъчват над 30 радиостанции.

Радиопотреблението в България запазва висока популярност, като по данни на ГАРБ за първата половина на 2019 г. 89,8% от населението в България на възраст между 18 и 69 г. слуша радио всеки месец. Така радиото се утвърждава като един от основните канали, чрез които българите се информират, забавляват и релаксират. Изненадващо, сред тези 90% се оказва, че най-висока е слушаемостта вкъщи – 2 252 500 души слушат радио у дома всеки ден. Близо половината от тях (48,8%) от тях са хора в активна възраст (25-45 годишни в градовете). Като второ място по слушаемост аудиторията определя автомобила – с над 2 млн. души, които слушат радио в колите си всеки ден. Над 67% от респондентите в активна възраст (25-54 годишни) пък заявяват, че слушат радио, докато пътуват в градския транспорт.

Това затвърждава твърдението, че радиото е най-достъпната out-of-home медия. Радиото е с хората във всички моменти, в които не са пред екрана. Като медия, комбинирана често с ежедневни занимания, радиото предоставя лесен, удобен и ефективен начин на рекламодателите да популяризират своите марки, услуги и продукти. Ефективността на радио рекламата може да бъде открита и в това, че радиото остава единствената медия, която не изисква от потребителите активност на момента. Пасивната консумация на заобикалящите ги послания, комбинирани с жива модерация и музикални изпълнения, прави радиото един от най-ефективните канали за реклама. Креативното преплитане на музика, гласове, жива модерация и звукове, както и многократни повторения в ефир, спомагат посланията на всеки рекламодател да достигнат по всяко време и на всяко място до публиката и безспорно увеличават разпознаваемостта и популяризацията на брандове.

Проучванията на Dentsu Aegis Bulgaria и БАКА сочат също, че радиото генерира с 30% по-високи нива на положително ангажиране на потребителите с брандовете спрямо останалите канали на реклама. Тъй като устният разказ и музиката са две от най-древните форми на човешко общуване, връзката, която човек има с радиото, е изначално силна. Проучванията установяват също, че радиото подобрява ежедневните дейности на хората, техните настроения и емоции.

Радиото е най-достъпната медия не само за потребителите, но и за рекламодателите. Това е каналът с най-висока ценова ефективност, тъй като предлага по-висока възвръщаемост на инвестициите, в сравнение с останалите канали на реклама. Международно прочуване на Radio Advertising Bureau, част от RadioCenter UK показва, че разпределянето на по-висок дял от медийния бюджет за радио може да подобри значително възвръщаемостта от цялостните медийни инвестиции. Понастоящем в радио се инвестират едва 6% от общия рекламен бюджет, но това проучване показва, че ако бюджетите се преразпределят така, че за радио да се задели 20% дял от общия рекламен бюджет - без крайната му стойност да се увеличава - крайната възвръщаемост на инвестициите в кампанията се увеличава с над 8%.

Ако искате да научите повече за радиото, свържете се с екипа на bTV Radio Group.

Контакти:

bTV Radio Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 8039 090
e-mail: sales@btvradiogroup.bg  

Ключови думи: