Закуските, продуктите за лична хигиена и нехранителните детски стоки са категориите, които отчитат най-голям растеж в европейската електронна търговия след избухването на пандемията от коронавирус (COVID-19). Това сочи ново проучване на консултантската компания McKinsey & Company. Вследствие на променените навици за пазаруване на потребителите, във Великобритания например категориите с най-сериозен ръст на онлайн продажбите са лекарствата без рецепта (OTC), следвани от аксесоарите и тютюневите продукти.
Затварянето на голяма част от физическите магазини е времето, в което брандовете трябва да помислят как да привлекат своите клиенти онлайн. Проучването на Radiocentre „The Online Multiplier“ установи, че радиото е четири пъти по-рентабилно от другите медии при стимулиране на търсене на дадена марка онлайн – като помага на рекламните ви бюджети на компаниите дадат още по-ефективни резултати във време, когато това е изключително важно.
Слушателите са с 52% по-склонни да включат името на дадена марка в търсенето си в интернет, когато чуят радиореклама за нея. Ефектът е незабавен - над половината от търсенията в интернет, идентифицирани като стимулирани от радиото, са се случили в рамките на 24 часа след като радиорекламите са били чути.
Криейтивът на рекламния клип е от решаващо значение за усилването на ефекта от радио рекламата. Радиокампаниите, които водят до най-високи резултати върху търсенето в интернет, комуникират ясно и просто предложение. Те използват силни препратки към самия бранд, особено ако са комбинирани с реклама и в други медии. Най-добре представящите се реклами директно насочват слушателите към очевиден и лесен за откриване интернет адрес на марката, като избягват „наклонени черти“ или еднократни URL адреси, свързани с конкретни кампании.
Паралелно с това слушането на радио отбелязва стабилен ръст и през ноември, вследствие на локдауна. В проучването „Staying Connected During the COVID-19 Crisis“ , публикувано от Radiocentre, се съобщава, че повече от една трета от потребителите слушат радио с 1 час и 53 минути повече всеки ден, в сравнение с периода преди пандемията. Данните разкриват, че хората все по-често се обръщат към радиото като спътник и емоционална подкрепа и по време на ноемврийския локдаун. Това показва, че тази медиа играе ценна роля в подкрепа на психичното благосъстояние на хората по време на изолация.
Източник: https://www.radiocentre.org/our-research/radio-the-online-multiplier/