На живо

7

Изготвянето на перфектния медия микс и как радио ефирът се превръща в успешна комуникационна система

Обхватът на радиата на bTV Radio Group, съчетан с телевизионните и дигитални канали на bTV Media Group, дават неповторима възможност на рекламодателите да популяризират брандовете си и да засилят въздействието им върху аудиторията

Публикувано на 21 Септември 2021
Автор: Александра Гълъбова
Изготвянето на перфектния медия микс и как радио ефирът се превръща в успешна комуникационна система

През последната година bTV Radio Group, която включва радиостанциите N-JOY, bTV Radio, Z-Rock, Jazz FM и Classic FM, бележи неоспоримо развитие. Екипът вече подобрява техническото обезпечаване на каналите, а съдържателната и рекламната синергия между радио групата, водещия канал bTV и останалите дигитални платформи на bTV Media Group отбеляза значителен напредък.

Радио рекламата в bTV Radio Group дава възможност на партньорите ни да получат индивидуално отношение и творческа подкрепа от екип от професионалисти, като се започне от обсъждане на самия бранд, продукт или услуга и се премине през творчески брейнсторминг и прецизно таргетиране, за да се подготви най-подходящият медия микс за постигане на оптимални резултати от позиционирането на съответния бранд, продукт или услуга. Обхватът на радио каналите на групата и съдържанието, което създаваме, предлагат уникални възможности за запомнящи се и открояващи се ефективни кампании. Като следваме навиците в медийното потребление, с bTV Radio, Jazz FM, Classic FM, Z-Rock и N-JOY достигаме до уникални комбинации от различни таргет групи. С всеки радио бранд допълнително се разширяват и телевизионните и онлайн аудитории на bTV Media Group, създават се повече допирни точки между брандовете и ежедневието на всеки потребител.

Развитието на медийната група отбелязваме и по отношение на въздействието върху аудиторията. Проучване на социологическата агенция Маркет Линкс от 2018 година сочи, че телевизия, радио и уеб, имат изключително малко припокриване – между радио и телевизия е само 40,2 %, а между радио и уеб едва 30%.

радио графика overlapping
 

Това означава, че bTV Media Group и bTV Radio Group предоставят на клиентите и партньорите си най-добрата възможност за изграждане на перфектния медия микс. Така радио ефирът се превръща в неизменна част от една успешна комуникационна кампания, като позволява на рекламодателите да достигнат до различни таргети и да постигнат всеобхватност на аудиториите.

Стратегия на bTV Media Group е да произвежда висококачествено и уникално съдържание за различни платформи, като телевизия, радио и уеб. Мултиплатформеният подход позволява да удължим преживяването на потребителите, включително чрез специално създадени, tailor-made рекламни решения за максимална ефективност.

Добър пример за това е bTV Radio, където обогатяваме съдържанието на новините и актуалните предавания на bTV с авторски публицистични предавания със силно изразен собствен облик и с водещи с голям професионален опит и модерен подход в поднасянето на актуални теми. До края на годината екипът на радиото ще стане част от новинарската редакция на bTV и ще заработи в още по-добро взаимодействие с телевизионния нюзрум.

Развитие отбелязваме и в тематичните ни канали – Jazz FM и Classic FM.  Като единственото радио за джаз, соул, фънк и световна музика в България, Jazz FM предоставя на слушателите си уникална музикална селекция, като същевременно е възприело за своя мисия да описва, съхранява и популяризира българската джаз история в рубриката „Джаз Истории". Jazz FM е модерно радио, което също така отразява и следи актуалната джаз сцена. Наскоро стартирахме излъчване на концерти на живо в предаването „Jazz Емоции“, а с новото предаване “Джазтроника” обръщаме внимание на съвременната клубна джаз музика. Предаването е подходящо за представяне на алтернативни брандове, които искат да се обвържат с модерното звучене на джаза и съвременната клубна сцена.

Classic FM, единственото радио за класическа музика, също развива музикалната си селекция с нови рубрики като наскоро стартиралата Classic Crossover. Тя представя модерни изпълнения на класически произведения, на музиканти като Дейвид Гарет, 2 Cellos и Георги Черкин. Рубриката Traffic Relax се излъчва всеки делник във вечерния драйвтайм - между 18:00 и 19:00 ч. - и е насочена към шофьорите, които имат нужда от един час хубава музика за по-приятно прекарване по време на задръстванията в трафика.

По отношение на бранда Z-Rock, собственост на bTV Media Group, продължава приоритетното му развитие в дигитална среда, като предвиждаме подобрения в платформата на сайта за онлайн новини и изграждане на подкаст система. Сайтът www.zrock.bg, както и профилите на радиото в социалните мрежи, държат първенство сред най-силните и легитимни дигитални рок медии.

Чрез радиата Z-Rock, Classic FM, Jazz FM и bTV Radio рекламодателите имат достъп до много специфични аудитории, а чрез ефира на N-JOY bTV Radio Group предоставя и максимално широк кръг от слушатели в национален мащаб. Като най-голямата музикална радио верига в страната N-JOY обхваща над 50 града в цяла България. Последните проучвания на пипълметричната агенция ГАРБ за първото тримесечие на 2018 година затвърждават успешните резултати  на N-JOY като най-слушаното радио в страната с над 14 % аудиторен дял! Това прави радиото лидер в слушателската категория с най-критично мислене (18 – 36). На дневна база се достигат над 200 000 души.

Най-мащабната игра в радио ефира Инспектор N-JOY продължава да поддържа интереса на аудиторията, като и тази година ще обиколи страната, ще предостави възможност за разнообразни форми за рекламно позициониране и ще реализира масивни комуникационни кампании. Кампанията Инспектор N-JOY щобикаля страната, а рекламодателите ще могат да популяризират своите продукти, услуги или брандове сред потребители от цяла България.

Чрез tailor-made промоции и уникално съдържание (игри, интервюта и много хумор) брандовете оживяват, за да достигнат до феновете по още по-ефективен начин.

Пример за такава успешна кампания е „Зеленото приключение на Инспектор N-JOY“ и Столична община, които обединиха усилията си и популяризираха най-добрите еко практики в страната. За анонсирането на тези послания над 1000 пъти в ефира кампанията получи приз „Чиста игра“.

За bTV Media Group развитието и растежът са резултат от качественото съдържание, изграждано във всички медийни платформи.

bTV Radio Group продължава да се налага като групата с най-диверсифицирана аудитория, основно благодарение на специфичното таргетиране на каналите – както според възрастови показатели, така и според специфични лайфстайл профили.

bTV Radio Group се наложи и като групата с най-висококачествен радио продукт, благодарение на силните си програмни схеми, които редовно се обогатяват от нови рубрики и тематично актуално съдържание.

Като глобална медийна компания bTV Media Group въвежда световните тенденции на местно ниво чрез всички свои платформи, по отношение както на съдържанието, така и на възможностите за реклама. Целта е рекламодателите да споделят повече, да ангажират повече и да достигат до повече и по-лоялна аудитория.

Контакти:

bTV Radio Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 8039 090
e-mail: [email protected] 

 

Ключови думи:
@