10:30 | 14:45
На живо

Приятно разсеяни с Деси
7

Три съвета за отслабване

Британският професор Тим Спектор, който е експерт по хранене твърди, че броенето на калории и упражненията сами по себе си, не дават оптимален резултат, когато се опитваме да редуцираме тегло

Публикувано на 10 Януари 2023
Три съвета за отслабване
Снимка: Pexels / Polina Tankilevitch

Британският професор Тим Спектор, който е експерт по хранене, твърди че броенето на калории и упражненията сами по себе си, не дават оптимален резултат, когато се опитваме да редуцираме тегло.

Въпреки, че това му изказване поражда доста спорове, той го обяснява с факта, че ограничаването на калории често се практикува само за известно време и после отново килограмите се връщат. В същото време професорът смята, че активността е „страхотна“ за здравето, но играе „много малка роля в загубата на тегло“.

Професор Спектор съветва вместо да ограничаваме храната, да насочим вниманието си към избора й, и дава три практични съвета.

Да консумираме възможно най-малко преработени храни. На практика, ако искаме да видим колко е обработено нещо, то е нужно само да погледнем колко съставки има. Най-общо казано, колкото повече съставки има в продукта, толкова по-обработен е той.

Да се храним в рамките на 10-часов прозорец и да оставяме тялото си без прием на храна в останалите 14 часа. Подобно на нас, нашите чревни микроорганизми също имат нужда от почивка и възстановяване, за да можем да дадем време на чревната лигавица да се възстанови.  Така че, ако първото ни хранене е в 9 сутринта, трябва да приключим в 19 и да не ядем нищо до другата сутрин в 9 ч.  

Вместо да се фокусираме върху броя на калориите, да се фокусираме се върху броя растения, които консумираме за седмица. За хората, които се опитват да отслабнат, експертът препоръчва да ядат разнообразни храни. Той твърди, че 30 растения на седмица е нещо, към което всички трябва да се стремим, за да подобрим чревното си здраве. Професорът припомня също, че растенията не са само плод и зеленчук, те също така са ядки, семена, билки и подправки, така че е по-лесно постижимо, отколкото изглежда.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Steven Bartlett (@steven)

 

Тим Спектор е професор по генетика, нутриционист и епидемиолог. Автор е на книгите "Food for Life", "Spoon Fed", "The Diet Myth" и "Identically Different​". 

Ключови думи: