Като всяка година в света на интернет и 2023 беше изключително динамична и непредвидима, особено що се отнася до TikTok и популярното в платформата.
За да обобщим изминаващата 2023 година, събрахме най-известните трендове в една класация.
1. Бежов флаг, зелен флаг, червен флаг
Наградата за най-популярен TikTok тренд тази година безспорно отива при цветните флагове – бежов, зелен и червен. Събрало над 8,52 млрд. гледания, потребителите използваха това трио, за да подчертаят най-добрите и най-лошите аспекти от характера – предимно във връзката. Интуитивно, червените флагове олицетворяват неприятното поведение, а зелените показват желаните черти от личността. Бежовият флаг беше добавен впоследствие, за да отличи такива аспекти, които са леко досадни, странни или дори скучни, като например винаги да питаме сервитюра за неговите препоръки.
2. Момичешко лято
С над 4 млрд. гледания на второ място се нарежда момичешкото лято, което описва безгрижната нагласа на момичетата, стремящи се да извлекат най-доброто от топлите месеци в годината. Момичешкото лято се появи в различни вариации – от лятото на „готиното момиче”, в което жените посрещат жегата с позитивна, самоуверена и често пъти секси нагласа, до лятото на „момичето плъх”, което се посвещава на дейности, типични за гризачите – излиза навън, от време на време, гризва си малко храна и не премисля решенията си.
3. Момичешка вечеря / момчешка вечер
На трето място в тази класация се нарежда момичешката / момчешката вечеря. Този тренд с над 2,67 млрд. гледания показа жените в TikTok, наслаждаващи се на леки снаксове на мястото на традиционните основни хранения. Това подтикна мъжете да се включат, показвайки своите любопитни навици на хранене. Един от тези навици беше например заместването на обяда или вечерята с препълнена чиния пържоли, опаковка цигари и кенче бира.
4. Wes Anderson
Отново с 2,6 млрд. гледания е и подражаващият на стила на Wes Anderson тренд. Идеята при него е чрез игра с цветовете и композицията и дълги, статични кадри, често симетрични, да се постигне видео, наподобяващо работата на режисьора на „Гранд хотел „Будапеща”” и „Астероид Сити”. Популярни TikTok клипове показаха обикновени сцени от живота във филмовия стил на Anderson, от рутинното приготвяне на сутрешното кафе до интимния момент на посрещането на първото дете.
5. Римската империя
Последният тренд в нашата класация с над 2,4 млрд. гледания е Римската империя. Заслуга за възникването на този тренд имаха множеството видеа на жени, питащи мъжете си колко често мислят за този исторически период, като честият отговор е „Всеки ден”. Това подпали дебата за женския еквивалент на Римската империя с предположения, вариращи от Съдебните процеси срещу Салемските вещици до спомените за бившите най-добри приятели. Фразата „Това е моята Римска империя” намери своето място в речника на интернет потребителите.
Бонус: Годишник
Този тренд представлява филтър, показващ на хората как биха изглеждали, ако им бъде направено преобразяване на визията в стила на 90-те години. Потребителите избират филтъра, позират и докосват екрана, което превръща лицата им в портрет от албум, наподобяващ годишниците в американските гимназии. От привлекателни атлети до популярни момичета с накъдрени коси, трендът събра около 2,6 млрд. гледания.
Обработил: Нети Мечкарова, източник BBC