През месец април отбелязахме седмицата на гората в България. Нов екологичен механизъм, които стартира пилотно в столицата, има пряко отношение към опазването на горите в световен мащаб. Това е механизмът „СТОП на рекламата!“, който има за цел да ограничи получаването на нежелана хартиена реклама в пощенските кутии на домакинствата.
Как чрез стикера "СТОП реклама" да се оттървем от нежаланите брошури, чуйте в интервюто на Деси Райчева с Марина Христева, ръководител на проекта "Стоп на рекламата" и Георги Табаков, координатор комуникация на проекта.
Знаете ли, че на територията на Столична община има над 670 000 домакинства (по данни от 2021г.), които всяка година получават средно по 15 кг. листовки, брошури и друга нежелана печатна реклама! Често рекламните материали заливат пощенските кутии. В София се разнасят над 10 000 тона нежелана поща на година. Това са между 170 000 и 240 000 изсечени дървета.
Според актуално представително проучване, направено от агенция ТРЕНД в началото на 2022г. сред 1002 жители на София, 81% от рекламните материали, получени в пощенските кутии, се превръщат в отпадък почти веднага след получаването им.
От данните става ясно, че само от началото на 2022 година за производството на хартия за разнесената нежелана поща в София са отсечени над 65 000 дървета.
Всеки жител на столицата може да заяви безплатно своя стикер "СТОП реклама" и да го залепи на своята пощенска кутия и така да намали получаването на нежелана хартиена реклама.
Проектът е финансиран по програма ОПОС със средства от ЕС и републиканския бюджет. Български икономически форум е информационен координатор на механизма „СТОП на рекламата!“.
Още информация за проекта можете да откриете на платформата www.stopreklama.net