Слушайте рубриката „ТранспортирайСе“ на радио N-JOY и Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Строителството на 15 000-тонния мост при тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ ще приключи в средата на август. Обектът е част от проект АМ „Струма“ – Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел „Железница“, който се реализира с финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Мостът се изгражда по нова технология, която се прилага за първи път в България – по метода на „потактовото избутване“. Мостът е проектиран с две независими части с дължина съответно 560 и 510 м. Остават последни дни до приключване на дейностите по дясното платно за движение.
В момента се поставя вторичната облицовка на тунел „Железница“, чиято най-външна конструкция е закрепена към скалния масив. Полагат се хидроизолация, електропроводи и отводнителна система. Предстои изграждане на резервоари с вода от двете страни на тунела, които ще служат при евентуални пожари и инциденти.
Съоръжението ще разполага със системи за енергоспестяващо осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване и електронна система за контрол на достъпа.
Към момента 75 процента от дейностите по тази част от автомагистрала „Струма“ са изпълнени.
Строителните дейности започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи без прекъсване.
Повече информация за проекта може да намерите в <https://www.eufunds.bg/bg/optti> сайта на ОПТТИ и <https://rb.gy/gymvae> YouTube канала на програмата.