Слушайте рубриката „ТранспортирайСе“ на радио N-JOY и Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Успешно приключи избутването на последния, 21-ви сегмент от платното за Кулата на виадукта, който се изгражда преди тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, пътувайки от София към Гърция. През октомври м. г. беше изградено платното за столицата. След това започна работа по платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено през декември 2021 г.
Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за Кулата е с дължина 510 м, а за София - 560 м.
Напредва работата и по прокопаването на тунел „Железница“ – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Пробивът на тунел „Железница“ е завършен. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод . Строителните дейности започнаха през октомври 2019 г. и трябва да приключат през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и др. В подучастъка се изгражда и площадка за хеликоптери.
Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.
Повече информация за проекта може да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата.