Организаторите на Евровизия 2023 представиха графичната опаковка на тазгодишното издание на конкурса, което ще се проведе в Ливърпул. Тя комбинира флаговете на страната победител от миналогодишното издание на надпреварата - Украйна, както и на страната домакин – Великобритания, символизирайки музикалното и културно разнообразие на конкурса.
Слоганът „United by Music“ е символ на близкото и топло партньорство между двете държави. Великобритания пое домакинството на конкурса заради руската военна агресия в Украйна. Графичната опаковка представлява поредица от свързани сърца, пулсиращи заедно в ритъма на музиката и обединяващи всички участници и зрители на надпреварата. Тя е изработена от британската агенция Superunion Agency в сътрудничество с украинското креативно студио Starlight Creative.
Двата полуфинала и големият финал на Евровизия 2023 ще се проведат на 9-и, 11-и и 13-и май в Liverpool Arena, а визуалната опаковка ще украси града и културните му забележителности.
“Изключително сме щастливи, че имахме възможността да създадем визуалната идентичност за 67 – ото издание на Евровизия с нашите колеги от Starlight Creative, споделя Стюарт Радфорд - креативен директор в Superunion Agency. “Изборът на темата и слоган за тазгодишното издание (United by Music), бе вдъхновено от наши детайлни проучвания, които показаха, че когато гледаме, слушаме и се наслаждаваме на музика на живо заедно, човешките сърца започват да бият в унисон. Това ни доведе и до концепцията за 160 - те милиона сърца, биейки като едно, точно в духа и традициите на Евровизия.
Украйна спечели правото да домакинства Евровизия 2023 след победата на рап групата Kalush Orchestra и тяхната песен „Stefania”. Тя се превърна в хит в цяла Европа, като до момента официалният видеоклип към композицията има над 48 милиона гледания във видеоплатформата YouTube.
Поради продължаващите военни действия на територията на Украйна, EBU взе решение да предостави домакинството на конкурса на Великобритания, завършила на второ място в Торино, благодарение на Сам Райдър и неговия международен хит „Spaceman”. 67 – ото издание на „Евровизия“ ще бъде реализирано от британската телевизия BBC в партньорство с украинската телевизия NTU. Това ще е първо домакинство за Великобритания от 1998г., проведено в Бирмингам, в следствие на победата на Katrina & The Waves и тяхната песен „Love Shine a Light”. Евровизия 2022 беше гледана от 161 милиона зрители в цял свят.