На живо

7

Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън идва в кината

На 19 ноември, само в киносалоните, зрителите ще могат да „разлистят“ Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън – най-новия филм на неподражаемия режисьор и сценарист Уес Андерсън, предлагащ изящна колекция от няколко изненадващи, комплексни, безупречно изградени, богато нюансирани, неочаквано забавни и още по-неочаквано трогателни истории

Публикувано на 15 Ноември 2021
Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън идва в кината
Снимка: Форум Филм България

На 19 ноември, само в киносалоните, зрителите ще могат да „разлистят“ Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън – най-новия филм на неподражаемия режисьор и сценарист Уес Андерсън, предлагащ изящна колекция от няколко изненадващи, комплексни, безупречно изградени, богато нюансирани, неочаквано забавни и още по-неочаквано трогателни истории.

Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън носи името на уважавано списание, чиито последен брой е рефлексия както на професионалния живот на своя главен редактор Артър Хауицър мл. и вездесъщите му колеги, така и на историята на малкия, но забележителен град, приютил издателството – Аннюи-сюр-Блазе.

Снимка: Форум Филм България

Две специални видеа ни отвеждат зад кулисите на Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън и ни дават безпрецедентен достъп до невероятното въображение и творческия процес на Уес Андерсън. Или по думите на Тимъти Шаламе, едно от множеството изключителни актьорски имена в екипа на филма, поканени сме в невероятната, динамична, детайлна и симетрична „Страна на чудесата“, която се намира в главата на Уес. Ставаме свидетели на това как се ражда необикновеният Аннюи-сюр-Блазе, който се превръща в сцена на действието на удивителните, но напълно естествени за Андерсън сюжети; разбираме защо актьорите са готови на всичко, за да участват дори и само в една сцена в негов филм и в крайна сметка, откриваме част от магията зад изкуството на разказването на истории.

Най-оригиналното филмово събитие на сезона Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън идва само в кината от 19 ноември.

За филма:
Артър Хауицър мл. (Бил Мъри) – високо цененият създател и главен редактор на уважаваното списание Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън, е намерен мъртъв в офиса си във Франция. Избраният лично от него работен състав се събира, за да създадат некролог. Колоритната група включва: Хърбсейнт Сазерак (Оуен Уилсън), безстрашен велорепортер, винаги привлечен от най-смущаващите и неприятни кътчета на далечните градове, които посещава; Дж. К. Л. Беренсен (Тилда Суинтън), критик и хроникьор, запозната в най-дълбоки подробности с всички страни на модерния свят на изобразителното изкуство; Лусинда Кременц (Франсис Макдормънд), уединен есеист, която брани журналистическия си интегритет толкова ревностно, колкото личните си тайни и страсти; и самотният, изгонен от родината си, притежаващ изключителен интелект и типографска памет Роубък Райт (Джефри Райт), който е открит и спасен от Хоруиц при срамни обстоятелства.
Всеки от тях разказва по една история: пътепис за най-занемарените кътчета на града; „Бетонният шедьовър“, разказващ за освидетелстван престъпник и художник (Бенисио дел Торо), неговата муза надзирател (Леа Сейду) и неговите ненаситни дилъри; „Поправки в един манифест“ – хроника за любов и смърт на барикадите в разгара на един студентски бунт; и „Личната трапезария на полицейския комисар“, напрегната история за наркотици, отвличане и изтънчена кухня.
Режисьор и сценарист на Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън е Уес Андерсън (Кланът Тененбаум, Гранд хотел „Будапеща“), по идея на Уес Андерсън, Роман Копола, Джейсън Шуорцман и Уго Гинес. В главните роли са Бенисио Дел Торо, Ейдриън Броуди, Тилда Суинтън, Леа Сейду, Франсис Макдорманд, Тимъти Шаламе, Лина Кудри, Джефри Райт, Матийо Амалрик, Стивън Парк, Бил Мъри и Оуен Уилсън. Участват още Лиев Шрайбър, Елизабет Мос, Едуард Нортън, Уилям Дефо, Лоис Смит, Сърша Ронан, Кристоф Валц, Джейсън Шуорцман, Тони Револори, Рупърт Френд, Боб Балабан, Анджелика Хюстън и др.

 

Снимка: Форум Филм България
Ключови думи: